الأحد، 30 سبتمبر، 2012

كيف تعثر على وظيفتك الأولى

How to land your first job

Entering the job market can be tricky, companies prefer experienced junior rather than fresh grads, and how are you going to get that experience if no one is h
iring you due to lack of experience in the first place? Not to mention the ever increasing work force, for every job there are hundreds if not thousands of applicants; thankfully, with a few tweaks you can differentiate yourself from others and land that first job easily.

No. 1: Think of yourself as a brand:

With thousands of people seeking the same set of positions, with the same set of skills, why would they hire you? This question is not to put you down, it is for you to answer.

Analyze yourself; is there a certain skill or characteristic that remarkably distinguishes you from the rest? What are you very good at? Make it a point to develop this skill with practice and courses; highlight it in your resume and cover letter; even if you think your skill is unimportant, it is what distinguishes you.

A good example: Mini Cooper (the car), used the major characteristic that defines it – that happens to be a drawback when it is associated with cars, and turned it into a plus. Mini Cooper proudly launched advertising campaigns focused on how small it is, a characteristic other car makers can never say and make profit out of; it simply was a characteristic that distinguishes and separates it from others.

No.2: Have a goal:

Set your eyes on the job you want, in the field you want. It is much easier to enter a new field as a fresh graduate with no experience, than to later shift from a different field with experience.

Research the skills required, take courses, volunteer with NGOs, and intern (especially during college years) in a company in the same field. Internship on a fresh graduate’s CV is always a huge plus, it shows how serious you are about your career, not to mention that to some degree it is similar to actual work experience.

Note: Never ever apply for two different jobs at the same company at the same time, if they notice it, they will never hire.

No.3: Prepare a different CV and cover letter for every job:

Does it make sense to you that people in different jobs, should have the same exact qualifications and skills? Of course not, and somehow, everyone sends out the same exact CV to every job offer that sounds appealing.

Change your CV and cover letter for every job you get. Your resume should highlight why you are a good match, leaving the guess work for the HR department is a huge gamble. This does not mean lie, it simply means rearrange your CV to highlight the parts that match the requirements they are looking for, and state in your cover letters any activities, projects that you did at university that match what they are looking for. The basic idea is to make it easy for the employer to see why you are good for the job.

Note: Avoid these 3 Mistakes that Can Kill Your Resume


No.4: Be Proactive:

Don’t sit there waiting for the perfect job to fall in your lap, go and get it, visit the companies you want to apply in, prepare a CV, a cover letter, and a well practiced speech. Meet the HR recruiter, point out how much you read about their company and would like to join it, presenting a CV and answering any questions the recruiter may have.

Being proactive, and going after what you want, is always viewed as a positive aspect, even if this meeting doesn’t land you an interview, no harm will come from it, and it will also be a practice for future interviews.

No.5: Start as an intern:

If landing your first job is taking a lot of time, there is no shame in applying for an internship while you continue the job hunt; however, only apply for announced internships, pointing out that you are really eager to learn. This way you will give the employer a positive impression, and you are automatically at the top of the list for the next open vacancy. Do not offer to intern if there are no intern announcements, this may significantly affect your package and the terms of your contract with them if they hire you in the future.

No.6: Your Self:

How you look and how you talk at an interview is everything.

Look: Dress as plain and as simple as possible, if you are not sure what to wear, stick to the three neutral colors (black, white and grey). No matter where your interview is, NO jeans, NO flip flops or anything sparkly (other than diamonds-even then small and simple). Tone down your make-up and perfume.

You do not know the nature of your employer, whether he is conservative, open-minded, too professional or simply laid back, that is why your outfit has to be as neutral as possible.

Talk: Research common interview questions, prepare and practice your own answers, do not give standardized answers, interviewers also search online for these questions and they will recognize the standardized answers if you give them one, you want to appear as valuable and as original as possible.

Take your time to think about your answer before you say it, it is acceptable. Never ever lie; some recruiters are trained to recognize your body language when you lie, Never ever talk badly about anyone, you do not want to give an impression that you may talk badly about their company if they let you in.

For more interview tips check these articles:

Job Interview etiquette

How to lose a job interview as a veiled woman

Finally remember that the start of your career is similar to the start line of a race track, you are all given equal opportunity and the only way you will win is by preparing and presenting yourself well.

Good Luck
!
كيف تعثر على وظيفتك الأولى يدخلون سوق العمل يمكن أن تكون خادعة وتفضل الشركات ذوي الخبرة الخريجون جونيور بدلاً من الطازجة، وكيف أنت ذاهب للحصول على تلك التجربة إذا لم يكن أحد هو توظيف لك الواجب إلى الافتقار إلى الخبرة في المقام الأول؟ ناهيك عن زيادة من أي وقت مضى، هي قوة العمل، لكل وظيفة هناك مئات أن لم يكن الآلاف من مقدمي الطلبات؛ والحمد لله، مع بضعة تعديلات يمكن أن تميز نفسك عن الآخرين، والأرض أن الوظيفة الأولى بسهولة.

رقم 1: فكر في نفسك كعلامة تجارية: مع آلاف الناس تسعى إلى نفس مجموعة من المواقف، مع نفس المجموعة من المهارات، لماذا سيكون أنهم استئجار لكم؟ هذا السؤال لا لإخماد لك، أنها لتتمكن من الإجابة.

تحليل نفسك؛ هل هناك مهارة معينة أو مميزة ملحوظ تميز لك من بقية؟ ما أنت جيدة جداً في؟ جعله نقطة لتطوير هذه المهارة بالممارسة والدورات التدريبية؛ تسليط الضوء عليه في سيرتك الذاتية ورسالة التغطية؛ حتى إذا كنت تعتقد أن لديك المهارة غير مهم، ما يميز لك.

مثال جيد: ميني كوبر (السيارة)، تستخدم السمات الرئيسية التي تعرف أنها – التي يحدث أن تكون هناك عيب عندما يرتبط مع السيارات، وحولتها إلى زائد. ميني كوبر بفخر إطلاق الحملات الإعلانية التي ركزت على كيفية الصغيرة أنها، سمة من سمات صناع السيارات الأخرى يمكن ابدأ القول وتحقيق الربح من أصل؛ ببساطة كان سمات التي تميز وتفصلها عن الآخرين.

رقم 2: يكون هدف: تعيين عينيك على الوظيفة التي تريدها في الحقل الذي تريده. أسهل بكثير لإدخال حقل جديد كخريج جديد مع أي خبرة، من التحول في وقت لاحق من حقل مختلف مع التجربة.

البحث المهارات المطلوبة، واتخاذ المقررات، المتطوعين مع المنظمات، ومتدرب (لا سيما خلال سنوات الكلية) في شركة في نفس المجال. التدريب الداخلي على السيرة الذاتية خريج جديد دائماً ضخم بالإضافة إلى، فإنه يظهر مدى جدية أنت حول حياتك المهنية، ناهيك عن أن لدرجة أنها مماثلة لتجربة العمل الفعلي.

ملاحظة: تنطبق ابدأ من أي وقت مضى لوظيفتين مختلفتين في نفس الشركة في نفس الوقت، وإذا لاحظوا ذلك، سيتم توظيف ابدأ.

رقم 3: إعداد السيرة الذاتية وخطاب مختلف لكل مهمة: هل يعقل أن لك أن الناس في وظائف مختلفة، ينبغي أن يكون بنفس المؤهلات الدقيقة والمهارات؟ بالطبع لا، وعلى نحو ما، الجميع يرسل CV الدقيق نفسه لكل وظيفة العرض التي تبدو جذابة.

قم بتغيير السيرة الذاتية ورسالة التغطية لكل وظيفة، يمكنك الحصول على. وينبغي تسليط الضوء على السيرة الذاتية الخاصة بك لماذا أنت مباراة جيدة، تاركاً تخمين العمل لإدارة الموارد البشرية مقامرة ضخمة. وهذا لا يعني الكذب، فإنه ببساطة يعني إعادة ترتيب السيرة الذاتية الخاصة بك لتسليط الضوء على الأجزاء التي تتطابق مع متطلبات أنهم يبحثون عن، والدولة في رسائلكم الغطاء أي الأنشطة، المشاريع التي فعلت في الجامعة التي تطابق ما تبحث عن. والفكرة الأساسية أن تجعل من السهل بالنسبة لصاحب العمل لمعرفة لماذا أنت جيدة للحصول على الوظيفة.

ملاحظة: تجنب هذه الأخطاء 3 التي يمكن أن تقتل الخاص بك استئناف No.4: "تكون استباقية": لا تجلس هناك تنتظر الوظيفة المثالية تقع في اللفة الخاص بك، انتقل والحصول عليها، وزيارة الشركات التي ترغب في تطبيق في، وإعداد السيرة ذاتية وخطاب، وخطاب تمارس بشكل جيد. يجتمع المجند الموارد البشرية، وأشير إلى كم كنت اقرأ عن شركتهم ويود أن ينضم إلى ذلك، عرض السيرة ذاتية والإجابة على أية أسئلة قد تكون المجند.

الاستباقية، ويحدث بعد ما تريد، هو دائماً ينظر كجانب إيجابي، حتى لو كان هذا الاجتماع لا لكم الأرض مقابلة وسوف تأتي لا ضرر منه، وأنه سيكون أيضا ممارسات للمقابلات المستقبلية.

رقم 5: تبدأ كمتدرب: إذا كان الهبوط وظيفتك الأولى هو أخذ الكثير من الوقت، ليس هناك عيب في تطبيق للتدريب داخلي في حين كنت لا تزال مطاردة الوظيفة؛ ومع ذلك، تنطبق فقط للتدريب الداخلي المعلن عنه، مشيراً إلى أن كنت حقاً حريصة على معرفة. بهذه الطريقة سوف تعطي صاحب العمل انطباعا إيجابيا، وأنت تلقائياً في الجزء العلوي من القائمة لملء الشاغر المفتوحة المقبلة. لا تقدم للمتدرب إذا لم يكن هناك ليست إعلانات المتدرب، وهذا قد يؤثر تأثيراً كبيرا الحزمة الخاصة بك وشروط العقد الخاص بك معهم إذا كانوا استئجار لكم في المستقبل.

رقم 6: نفسك: كيف قمت بالبحث وكيف تتحدث في مقابلة كل شيء.

نظرة: اللباس كما سهل وبسيطة بقدر الإمكان، إذا كنت غير متأكد ما ارتداء، وتتمسك بثلاثة ألوان محايدة (الأسود والأبيض والرمادي). لا يهم أين هو المقابلة الخاصة بك، لا الجينز، ليست الوجه يتخبط، أو أي شيء سباركلي (ما عدا الماس، وحتى ذلك الحين الصغيرة والبسيطة). لهجة أسفل الماكياج والعطور الخاصة بك.

كنت لا تعرف طبيعة صاحب العمل الخاص بك، ما إذا كان هو المحافظ، ومنفتح، ومهنية جداً، أو ببساطة وضع الظهر، هو لماذا الزي الخاص بك يجب أن تكون محايدة قدر الإمكان.

الحديث: بحوث مشتركة مقابلة الأسئلة وإعداد والممارسة الخاصة بك الإجابات، لا تعطي إجابات موحدة، المقابلات أيضا البحث على الإنترنت عن هذه الأسئلة وأنها سوف تعترف إجابات موحدة إذا أعطيت لهم أحد، تريد أن تظهر قيمة وصيغته الأصلية قدر الإمكان.

خذ وقتك للتفكير إجابتك قبل أن أقول لكم أنه، أنها مقبولة. تكذب ابدأ من أي وقت مضى؛ يتم تدريب بعض المجندين للاعتراف لغة الجسد الخاصة بك عندما كنت كذبة، ابدأ من أي وقت مضى الحديث سيئة عن أي شخص، ولا تريد أن تعطي انطباعا بأن كنت قد الحديث سيئة عن الشركة إذا سمحوا لك.

للمزيد من النصائح مقابلة التحقق من هذه المواد: آداب "الوظيفة مقابلة" كيف أن يخسر مقابلة عمل كامرأة محجبة وأخيراً تذكر أن بدء حياتك المهنية مشابه لخط البداية من مسار السباق، كلها تعطي لك تكافؤ الفرص، والطريقة الوحيدة التي سوف يفوز بإعداد وتقديم نفسك جيدا.

حظ سعيد!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق